Wednesday, May 18, 2011

The Real Eternal Love

Mon coeur piéton marche au rythme de ta caresse
Et franchit touts obstacles, grâce à ta tendresse.
And, leaping, it becomes suspended in air,
Like Dahli’s rose, a dream so rare.
Et quand tu m’embrasse, rêve et réalité se rejoignent,
Et je coule comme une rivière, et le plancher s’éloigne,
As I rise on clouds of hope, resurrected,
To the altar by which our two souls are connected.
Et tenant mon coeur dans tes fortes mains,
Tu m’accompagnes vers l’amour divin,
The quintessence of what true love should be,
An aspiration for all eternity,
Une tempête de chansons amoureuses, sans cesse,
Qui nous encourage, même dans la détresse.
For love is a fortress, it overcomes all fear,
A delicate bastion for our hopes so dear.
Et quand tes yeux touchent le fond de mon coeur,
Tout angoisse s’échappe, et s’enfui la douleur.
My truest friend with whom I laugh and cry,
Your love gives me wings with which I can fly.
Alors ce soir on danse la valse de nos coeurs,
Dans ce jardin céléste, plein d’amis et de fleurs,
For with your heart on my sleeve and my thoughts in your heart,
I have finally found my soul’s missing part.

No comments:

Post a Comment